Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Laszlo Moholy

Laszlo Moholy - Nagy - ήταν καθηγητής στο Bauhaus : γεννήθηκε στην Ουγγαρία (στην περιφέρεια,
της τότε πολιτιστικής ζωής στις αρχές του εικοστού αιώνα ) , έκανε καριέρα ως ζωγράφος στη Βιέννη και στο Βερολίνο .


Περίπου στα είκοσι του χρόνια ανακάλυψε το αφαιρετικό σύστημα του Wassily Kandinsky εμπλουτισμένο με τις  μορφές του Μάλεβιτς . Θα εκθέσει αφηρημένη ζωγραφική στο στιλ του Μάλεβιτς στο Βερολίνο, στη γκαλερί "Storm" . Το 1923 κλήθηκε να διδάξει στο , άγνωστο ακόμα, Πανεπιστήμιο της Βαϊμάρης , όπου διορίστηκε "δάσκαλος μορφών" στο εργαστήριο επεξεργασίας μετάλλων .


Ο Nagy ήταν πέντε χρόνια καθηγητής του Bauhaus , πρώτα στη Βαϊμάρη και στη συνέχεια στο Dessau . Ως βοηθός του Walter Gropius καταπιάστηκε με διάφορα, ακόμα και με τις αιτήσεις του πανεπιστημίου.  Στη συνέχεια, έγινε υπεύθυνος για όλες τις εκτυπώσεις ( ανάμεσά τους και των διάσημων βιβλίων του Bauhaus ) , και επιπλέον δίδασκε τη θεωρία του χρώματος .

Αιδώ παρουσιάζω μερικές από υπεροχές δουλειές του.






Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

V. Kandinsky

V. Kandinsky ήταν ένας από αυτούς που δίδαξαν στο Bauhaus

ΕΠΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ

"Όταν αφήνει κανείς το βλέμμα του να κυλήσει πάνω σε μια καλυμμένη με χρώματα παλέτα, προκύπτουν τότε δύο κύρια αποτελέσματα:

Ι. Παράγεται μια καθαρά φυσική επενέργεια, μαγεύεται δηλαδή το ίδιο το μάτι από την ομορφιά και τις άλλες ιδιό­τητες του χρώματος. Νιώθει ό θεατής ένα συναίσθημα ικα­νοποίησης, χαράς, όπως ένας γαστρονόμος, όταν έχει στο στόμα του μία λιχουδιά. "Η διεγείρεται το μάτι, όπως ό ου­ρανίσκος από ένα πικάντικο έδεσμα. Και ξαναηρεμεί ή δροσίζεται, όπως το δάκτυλο στην επαφή τού πάγου. "Όλα αυτά είναι σε κάθε περίπτωση φυσικά συναισθήματα, και σαν τέτοια μπορούν να είναι μικρής μόνον διάρκειας. Είναι επίσης επιφανειακά και δεν αφήνουν πίσω τους καμιά διαρ­κή εντύπωση, όταν παραμένει ή ψυχή κλειστή. "Όπως ακριβώς μπορεί να βιωθεί με την επαφή τού πάγου μόνον το συναίσθημα ενός φυσικού ψύχους και ξεχνιέται το συ­ναίσθημα αυτό μετά την έπαναθέρμανση τού δακτύλου, ξε­χνιέται με τον ίδιο τρόπο και ή φυσική επενέργεια τού χρώματος, όταν αποστρέφεται ή ματιά. Κι όπως ακριβώς διεγείρει το φυσικό συναίσθημα του ψύχους του πάγου, όταν διεισδύει βαθύτερα, σε άλλα βαθύτερα συναισθήματα και μπορεί να σχηματίσει μια ολόκληρη αλυσίδα ψυχικών βιωμάτων, μπορεί έτσι επίσης να εξελιχθεί ή επιφανειακή εντύπωση του χρώματος σε ένα βίωμα.